اهمیت عزاداری برای سالارشهیدان در ماه محرم (شب اول )

Posted by

شب اول ماه محرم ۱۴۴۵ هجری قمری / ۱۴۰۲ هجری شمسی

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
اَلْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِینَ وَ صَلّیَ اللهُ عَلَى خَیرِ خَلْقِهِ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاهِرِین‏

قال رسول الله(ص) ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاح

🌙بیان احکام

چند نکته درباره نام خدا

۱. بردن نام خدا در آغاز هر کارى مستحب است.
۲. احترام به اسماء الهى واجب است، از این رو مسّ نام ‏هاى خداوند بدون طهارت (وضو، غسل یا تیمم) حرام است.
۳. هتک و بى احترامى به نام خدا به هر نحو حرام است.
۴. نجس کردن نام خدا حرام و تطهیر آن واجب است.
۵. مسّ نام ‏هاى خداوند بدون طهارت حرام است.
۶. در رکوع و سجود، ذکر خدا واجب است.
۷. در ذبح حیوان ذکر خدا واجب است.
۸. در شکار حیوان، ذکر خدا واجب است.
۹. قسم، نذر و عهد تنها با نام‏ هاى مختص به خدا منعقد مى ‏شوند.

🌺شعر
یابن الشبیب ! گریه فقط بر غم حسین
یابن الشبیب ! گریه فقط بهر کربلا
یابن الشبیب درد حسین درد جان فزاست
یابن الشبیب ! روضه ی ما داغ پر بلا است
یابن الشبیب ! درد حسین درد بی کسی است
یعنی عزیز فاطمه شبگرد بی کسی است
یابن الشبیب ! عمه ی ما را کتک زدند
آتش هزار بار به باغ فدک زدند
یابن الشبیب ! کوچه به دل غم نشانده است
یعنی هنوز دست علی بسته مانده است
یابن الشبیب ! خنده مرا ترک می کند
خد التریب را چه کسی درک می کند
یابن الشبیب ! غصه دلم را کباب کرد
شیب الخضیب دیده ی ما را پر آب کرد
یابن الشبیب ! جرم یتیم سه ساله چیست ؟
دیگر پس از امام کشی آه و ناله نیست
یابن الشبیب ! قصه ی معجر نگفتنی است
جریان حنجر و دم خنجر شنفتنی است
یابن الشبیب ! غارت خیمه عجیب بود
در شعله ها سلاله ی حیدر غریب بود
یابن الشبیب ! دختر ترسیده دیده ای ؟
در زیر خار طفلک خوابیده دیده ای
یابن الشبیب ! جد مرا سر بریده اند
پیش نگاه عمه ی ما سر بریده اند

💠داستان

ایجاد انگیزه:

داستانی را آیت الله بهجت تعریف کردند: یکی از شیعیان عراقی قصد زیارت امیرالمومنین(ع) را می کنند ، در محل سکونت او ناصبی و دشمن حضرت علی (ع) زیاد بوده است. ( مثل وهابیون، در واقع وهابیون هم ناصبی هستند) یک فرد ناصبی که متوجه می شود این شیعه قصد زیارت امیرالمومنین را دارد، به حضرت فحاشی می کند و می گوید: سخنان مرا به علی برسان. این شیعه می گویند: من خیلی هم ناراحت شدم وقتی به حرم رسیدم، گفتم یا امیرالمومنین(ع) پاسخ این فرد را بده . تو خیبر گشایی یک نگاه کنی او نابود می شود .شب خواب امیرالمومنین(ع) را دید که حضرت فرمودند: من نمی توانم او را نفرین کنم، او به گردن من حق داردسوال کرده : این فرد ناصبی است و دائماً به شما فحاشی می کند، چگونه به گردن شما حق پیدا کرده است؟ حضرت فرمود: این فرد یک روز ، کنار تلاقی دجله و فرات نشسته بوده و به آب فرات نگاه می کرد، با خودش گفت : عبیدالله خدا تو را لعنت کند، تو که با سی هزار نفر حسین(ع) را محاصره کردی و به شهادت رساندی ، چرا او را لب تشنه شهید کردی؟ آن لحظه دلش برای فرزندم حسین(ع) سوخت و همین مقدار توجهی که به سیدالشهداء(ع) پیدا کرده ، حق به گردن من پیدا کرده است. (امیرالمؤمنین بسیار بزرگوار هستند و مظهر رحمت خداوند هستند) این فرد از خواب بیدار می شود و به شهر خودش بر می گردد و آن ناصبی را می ببیند. ناصبی می گوید پیغام مرا به علی (ع) رساندی؟ می گوید : بله پیغامت را رساندم و جوابت را هم گرفتم. و ماجرا را برای او تعریف می کند. شخص ناصبی منقلب می شود و می گوید : به خدا قسم کسی از این جریان خبر نداشت و در آن لحظه فقط من بودم و خدای من و در همان لحظه شهادتین را گفت و شیعه شد و کینه ها همه رفت و شیعه مخلص علی(ع) شد.قدر خودتان و مجالس امام حسین را بدانید،این مجالس بسیار ارزشمند است .مجالس عزاداری سیدالشهدا مانند سیلاب است که خار و خاشاک را باخودش می برد وهمه جا را پاک می کند ،این مجالس هم قلب ها و دلهارا پاک می کند و اسلام و شیعه را زنده می کند. این فرد ناصبی همین قدر که نسبت به امام حسین دلسوزی کرده است ، باعث هدایت و نجات او شده است.

🟢فضیلت عزاداری

روایات فراوانی از پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم و امامان معصوم علیهم‌السلام درباره ثواب عزاداری و گریستن بر مصائب امام حسین علیه‌السلام و اهل‌بیت آن‌حضرت نقل شده که در آن‌ها شیعیان به این امر تشویق و ترغیب شده‌اند. این احادیث در کتب حدیثی مهم شیعه، مانند کامل‌الزیارات، امالی، ثواب‌الاعمال، خصال صدوق و وسائل‌الشیعه نقل شده‌اند. در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی علیه‌السلام، برخی از این احادیث را ذکر میکنیم؛

🔸روایت ریان بن شبیب
امام رضا(ع) نقش بزرگی در تقویت شعایر حسینی و فرهنگ سازی این امر مهم دارند ، در فرمایشی مفصل عزاداری بر امام حسین را مورد تأکید قرار داده اند؛
یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ کُنْتَ بَاکِیاً لِشَیْ‏ءٍ فَابْکِ لِلْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ع فَإِنَّهُ ذُبِحَ کَمَا یُذْبَحُ الْکَبْشُ وَ قُتِلَ مَعَهُ مِنْ أَهْلِ بَیْتِهِ ثَمَانِیَهَ عَشَرَ رَجُلًا مَا لَهُمْ فِی الْأَرْضِ شَبِیهُونَ وَ لَقَدْ بَکَتِ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَ الْأَرَضُونَ لِقَتْلِهِ …
إِلَی أَنْ قَالَ:
یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ بَکَیْتَ عَلَی الْحُسَیْنِ ع حَتَّی تَصِیرَ دُمُوعُکَ عَلَی خَدَّیْکَ غَفَرَ اللَّهُ لَکَ کُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتَهُ صَغِیراً کَانَ أَوْ کَبِیراً قَلِیلًا کَانَ أَوْ کَثِیراً.
یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ سَرَّکَ أَنْ تَلْقَی اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا ذَنْبَ عَلَیْکَ فَزُرِ الْحُسَیْنَ
یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ سَرَّکَ أَنْ تَسْکُنَ الْغُرَفَ الْمَبْنِیَّهَ فِی الْجَنَّهِ مَعَ النَّبِیِّ وَ آلِهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِمْ فَالْعَنْ قَتَلَهَ الْحُسَیْنِ.
یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ سَرَّکَ أَنْ یَکُونَ لَکَ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلُ مَا لِمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ الْحُسَیْنِ فَقُلْ مَتَی مَا ذَکَرْتَهُ یَا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً.
یَا ابْنَ شَبِیبٍ إِنْ سَرَّکَ أَنْ تَکُونَ مَعَنَا فِی الدَّرَجَاتِ الْعُلَی مِنَ الْجِنَانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنَا وَ افْرَحْ لِفَرَحِنَا وَ عَلَیْکَ بِوَلَایَتِنَا فَلَوْ أَنَّ رَجُلًا أَحَبَّ حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ مَعَهُ یَوْمَ الْقِیَامَهِ(۱)
ابن شبیب، اگر برای چیزی گریه­ ات گرفت برای حسین بن علی (ع) گریه کن چرا که او را سر بریدند همانگونه که گوسفند را ذبح می­کنند و همراه او هجده نفر از اهل بیتش که در زمین مانندی نداشتند، کشته شدند. و یقیناً آسمان­های هفت­گانه و زمین­ها برای کشته شدنش گریه کردند…
تا آن­جا که فرمودند:
ابن شبیب، اگر برای حسین (ع) گریه کردی آن­قدر که اشک­هایت بر گونه­ات جاری شد، خداوند تمام گناهانی که مرتکب شده­ای، کوچک یا بزرگ، کم یا زیاد، را می­آمرزد.
ابن شبیب، اگر شادمانی تو در این است که خداوند، عزوجل، را ملاقات کنی در حالی که هیچ گناهی نداری، حسین (ع) را زیارت کن.
ابن شبیب، اگر شادمانی تو در این است که در اتاق­ها ساخته شده در بهشت با پیامبر و آل او، ساکن شوی، قاتلین حسین (ع) را لعن کن.
ابن شبیب، اگر شادمانی تو در این است که ثوابی برای تو باشدمانند ثوابی کسی که با حسین شهید شده است، وقتی او را یاد کردی بگو: «یَا لَیْتَنِی کُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِیماً» (ای کاش با ایشان بودم و به رستگاری بزرگی می­رسیدم).
ابن شبیب، اگر شادمانی تو در این است که با ما در درجات بالای بهشت باشی، به اندوه ما اندوهگین باش و به شادی ما شادمان باش و بر تو باد ولایت ما که اگر کسی سنگی را هم دوست داشته باشد، خداوند او را با آن سنگ محشور می­کند.

🔸حدیثی از امام باقر(ع)
«أَیَمَا مُؤمِنٍ دَمِعَت عَیناهُ لِقَتلِ الحُسَینِ علیه السلام حَتّی تَسیلَ عَلی خَدِّهِ، بَوَّأهُ اللّهُ بِها فِی الجَنَّهِ غُرَفا یَسکنُها أحقَابا».
هر مؤمنی که چشمانش برای کشته شدن حسین علیه السلام گریان شود به طوری که اشک بر گونه هایش سرازیر گردد، خداوند به سبب آن او را در غرفه های بهشتی جای دهد که روزگاران درازی را در آنها به سر بَرَد.(۲)

🔸حدیثی از امام صادق(ع)
نَفَسُ المَهمومِ لِظُلمِنا تَسبیحٌ وَ هَمُّهُ لَنا عِبادَهٌ وَ کِتمانُ سِرّنا جِهادُ فی سَبیلِ اللهِ.
ثم قال ابو عبد الله (ع): یجب ان یکتب هذا الحدیث بالذهب.
نفس کسى که بخاطر مظلومیت ما اندوهگین شود، تسبیح است و اندوهش براى ما، عبادت است و پوشاندن راز ما جهاد در راه خداست. سپس امام صادق افزود: این حدیث را باید با طلا نوشت!(۳)

🔷فواید عزاداری

نکاتی در فلسفه و فواید و برکات عزاداری سیدالشهدا(ع) تقدیم میشود؛

🔵 حمایت از مظلوم
در سوره کوّرت خداوند با یک آهنگ استثنایی می‌فرماید: «آن‌گاه که آفتاب تابان تاریک شود و ستارگان تیره شوند و کوهها به حرکت درآیند و… سؤال شود که دختران زنده به گور به کدامین گناه کشته شدند؟» ناگفته پیداست که مشرکین دختران خود را زنده به گور می‌کردند؛ ولی چون این دختران مظلوم بودند، خداوند به حمایت آنان برخاسته است. این نمونه‏ای از حمایت از مظلوم است؛ هرچند مسلمان نباشد. حال اگر مظلوم مؤمن باشد، اهمیت بیشتری می‌یابد و اگر او امام مؤمنین باشد، قابل مقایسه نیست.
در سوره بروج می‌خوانیم مرده باد اصحاب اخدود که با ریختن مؤمنین به دره‌ای و سوزاندن آنان تماشاگر این جنایت خود بودند. و تنها گناه آن مؤمنان ایمان به خدای عزیزِ حمید بود. بنابراین گفتن مرگ بر ظالم یک سنت قرآنی و نوعی دفاع و حمایت از مظلوم است.

🔵قدرت تشیع
امروز دشمنان ما اقرار می‌کنند که ما حریف شیعیان نمی‌شویم؛ زیرا آنان دو بال قوی دارند. بال سرخ که عاشوراست و بال سبز که انتظار حضرت مهدی‌علیه‌السلام است. آنان از محاصره نظامی، اقتصادی، تبلیغاتی، شهادت، اسارت نمی‌ترسند؛ چون رهبرشان امام حسین‌علیه‌السلام آن گونه در محاصره اقتصادی قرار گرفت که آب خوردن برای اطفال خود نداشت و آن گونه در محاصره نظامی قرار گرفت که هفتاد و دو نفر میان سی هزار دشمن قرار گرفتند. و آن گونه در میان هیاهوی مخالفان قرار گرفت که هنگام سخن گفتن امام، با هیاهو جلو شنیدن سخن امام توسط مردم را گرفتند. امام شهادت و اسارت را پذیرفت و زیر بار زور نرفت. الگوی شیعیان چنین فردی است. این از یک سو.
از سوی دیگر اینها به کمتر از رهبر معصوم و عدالت عمومی روی کره زمین با هیچ فردی قانع نمی‌شوند. و هیچ حکومتی با هیچ شیوه‌ای اینان را راضی نمی‌کند و اینان همچنان در انتظار آن رهبر غائب هستند و ارادتی که به علما و مراجع دارند، به خاطر آن است که این افراد را نایب آن سرور می‌دانند.

🔵 الگوگیری
عزاداری نشان دادن الگو به همه اقشار است. به نوجوان می‌گوید از حضرت قاسم (پسر سیزده ساله امام حسن مجتبی‌علیه‌السلام که در کربلا بود) یاد بگیرید که اگر بناست رهبر مردم، جنایتکاری مثل یزید باشد، مرگ از عسل شیرین‌تر است. به جوان می‌گوید از علی اکبر یاد بگیرید که به پدر خود گفت اگر راه ما حق است، هیچ باکی نیست.
ما نقش الگویی عزاداری را در جبهه‌های حق علیه باطل از پیشانی‌بندها، تابلوها و نوشته‌های روی سینه‌ها، پشت کمرها، نوحه‌ها، نام جاده‌ها، که همه و همه مملو از نام کربلا، عشق به شهادت، و اعلام پیروی از امام حسین‌علیه‌السلام بود دیده ایم.

🔵بستر سازی
➖عزاداری بستری برای میلیونها سفر به شهر و روستا و در سایه آن صله رحم و بازدید از وطن و انواع کمکهاست.
➖ عزاداری بستری برای دهها هزار هجرت روحانیون به اقصی نقاط دنیا و رساندن پیام اسلام است.
➖ در سایه عزاداری است که در خیابانهای نیویورک نماز جماعت برپا می‌شود.
➖ عزاداری بستری برای رشد حماسه‌ها، اشعار و هنرها و ایثار به دیگران و بستری برای بذل جان و مال می‌باشد.

🔵فهم و درک بیشتر
در مراسم عزاداری و نقل فضائل، مطالبی را به خوبی درک می‌کنیم.
➖به خوبی می‌فهمیم که چگونه فرجام نیک برای متقین است. «وَ الْعاقِبَهُ لِلتَّقْوى»
➖ به خوبی می‌فهمیم که چگونه نقشه‌های شیطانی ضعیف است و چگونه نقشه بنی‌امیه نقش بر آب شد. «إِنَّ کَیدَ الشَّیطانِ کانَ ضَعیفاً».
➖ به خوبی می‌فهمیم که چگونه خداوند حق را بر سر باطل کوبید و آن را دمغ کرد. «بَلْ نَقْذِفُ بِالْحَقِّ عَلَى الْباطِلِ فَیدْمَغُهُ».
➖ به خوبی می‌فهمیم که چگونه خواستند نور خدا را خاموش کنند، ولی خدا هر روز آن را برافروخته‌تر می‌کند. «یریدُونَ أَنْ یطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ».
➖در عزاداری می‌آموزیم که بالاترین هدف، رضای ولی خدا و امام معصوم است. کسی که سیزده تیر به خاطر نماز عاشورا و حفاظت از امام بر بدنش خورد، لحظه آخر به امام گفت آیا از من راضی هستی؟ «اَرضیت عنّی؟»
➖ در عزاداری می‌آموزیم اقامه نماز حتی به قیمت هر کلمه یک تیر لازم است. (سی تیر برای دو رکعت نماز).
➖ در عزاداری می‌آموزیم آنچه مهم است، اراده است. سن مهم نیست؛ نوجوان باشد یا سالمند. (قاسم یا حبیب).
➖در عزاداری می‌آموزیم بالاترین سختیها افرادی را حتی از مستحبات دور نمی‌کند. (زینب کبری‌علیهاالسلام در شب یازدهم حتی نماز شب را خواند.)
➖ در عزاداری می‌آموزیم که چگونه انسان از گرگ درنده‌تر می‌شود و غرور و تکبر و ریاست، نا اهلان را تا آنجا پیش می‌برد که چوب بر لب و دندانی می‌زند که از آن دعای عرفه صادر شده و پیغمبر‌صلی‌الله‌علیه‌وآله آن را می‌بوسیدند.

 

🔵روضه شب اول محرم و ذکر توسل برای ورود به ماه محرم و مجالس امام حسین علیه السلام.

روضه خوان : آیت الله سید محمدمهدی میرباقری

◼️مقدمه روضه

السَّلامُ عَلَی الحُسَیْن وَ عَلی عَلی بنِ الحُسَیْن وَ عَلی اَوْلادِ الحُسَیْن وَ عَلی اَصحابِ الحُسَیْن
مرحوم مجلسی نقل کردند: وجودِ مقدس نبی اکرم داستانِ شهادت سیدالشهدا و مصیبتِ سنگینش رو براحضرت زهرا سلام الله علیها نقل کردند: “بَکَت بُکائاََ شَدیداً “ متحول شدحضرت، شنیده اید مکرر این داستان برا حضرت نقل شده، هر بار هم حضرت دگرگون شدن. گاهی می فرمود این طفلی که در رحمِ منه بامن حرف میزنه، می فرماید: “انالعَطشان…”
سوال کردند از پدر بزرگوارشون یارسول الله کی این ابتلا برای امام حسین پیش میاد؟ فرمود: زمانی که من نیستم، امیرالمومنین نیست، شما نیستین حضرت بیشتر غصه دار شد و عرضه داشت پس کیه اقامه عزا برا فرزندم کنه؟ دخترم نگران نباشید؛ زنانِ مومنین، مردانشون میان “جیلاً بَعدَالجیل”
نسل اندر نسل برا فرزندِ شما اقامه عزا می کنند؛ لذا این محافل موردِ توجه حضرت زهراست دل حضرت رو شاد میکنه … زیارتِ حضرت سیدالشهدا رفتن، گریه بر سیدالشهدا، مجلس عزا به پا کردن، ملائکه تویِ این محافل حضور پیدا می کنند. امام صادق مجلس به پاکرد، به یکی از این شعرا مرثیه خون ها فرمود روضه بخوان، روضه خواند، صدای گریه از پشتِ پرده بلند شد، بعد بهش فرمود: فلانی ملائکه ای که تو این مجلس حاضر بودند بیش از ما بودند؛
”السَلامُ عَلیکَ یا اباعَبدالله”
ای که به عشقت اسیر خیل بنی آدمند
سوختگان غمت باغم دل خرمند
خوشا به حالشون
هرکه غمت راخرید،عشرت عالم فروخت
در نقل هست وقتی یوسف بنیامین رو طلبید، خودشو بهش معرفی کرد، ازاحوالش پرسید، گفت آری ازدواج کردم، فرزندانی دارم، نام همشون رو از نامِ تو برداشتم لحظه ای از تو غافل نبودم، گفت عجب بنیامین ادعایِ محبت می کنی ما تو زندان بودیم، اسیربودیم، تو ازدواج کردی، زندگی برا خودت تشکیل دادی،
هر که غمت را خرید عشرت عالم فروخت
با خبرانِ غمت بی خبر از عالمند
درشِکَن طُرّه ات بسته دل عالمیست
وان همه دلبستگان عقده گشایِ همند
*منتظر می مونن محرم بیاد دور هم بنشینن با هم برات گریه کنند*
یوسفِ مصر بقا درهمه در عالم تویی
همۀ انبیا مشتری تو اند؛ ملائکه مشتری تو اند، مگر در روایات ما نیامده حرم سیدالشهدا “مُختَلفُ الملائکه” است “مُختَلفُ الاَنبیاست” انبیا فوج فوج نازل میشن، رفت وآمد می کنند؛ مگر در روایات ما نیامده صدو بیست و چهار هزار پیغمبر شب جمعه میان زیارتت؛
یوسف مصر بقا در همه عالم تویی
در طلبت مرد و زن آمده با درهمش
هر که هر چه داشته آورده مشتری شما بشه یا اباعبدالله؛ ماهم این سرمایه ناقابلمون رو آوردیم کناراین مشتریهای بزرگ، به ماگفتند شما به ما هم اعتنامی کنید، رحمهاللهِ الواسِعَه هستید. به ماگفتند اگه شب نیمه شعبان که همه صدوبیست وچهارهزار پیغمبر مهمان شما هستند، به زیارت شما بیایم ما هم دست خالی برنمی گردیم، وجود اونها موجب نمیشه از ما غفلت بشه بلکه صدوبیست وچهارهزار پیغمبر با ما مصافحه می کنند، لذا ما به طمعی مجلس شما میایم یا اباعبدالله؛
چون به جهان خرمی جز غم روی تونیست
باده کشان غمت مست شراب غمند
گشت چو در کربلا رایَت عشقت بلند
خِیل ملک در رکوع پیشِ لوایت خمند
*شنیدید چهار هزار ملک آمدند یاری کنند حضرت رو، ولی دیر رسیدند، ماندند کربلا دائم مشغولِ عزاداری هستند تا دورانِ رجعت حضرت …*
خاک سرِ کوی تو زنده کند مرده را
زان که شهیدان تو جمله مسیحا دمند
هر دم ازین کشته گان گر طلبی بذل جان
در قدمت جان فشان با قدمی محکمت.

⚫️روضه حضرت مسلم

وقتی بدن مسلمُ از بالای دارالعماره انداختن .. بدن بی سر رو خاک کوفه ..
طوعه اومد بدنُ از پیراهن شناخت .. آخ بمیرم برات حسین جان ، الحمدلله مسلم پیراهن داشت به بدن .. پیراهنُ از تنش در نیاوردن .. آخ کربلا ..
کاشکی فقط پیراهنُ در میاوردن ، اومد تو گودال دید هرکی یه چیزی برده دستش خالی مونده .. یه نگاه کرد به انگشتر حضرت ..
برادر جان سلیمانِ زمانی ..
وقتی خبر شهادت مسلمُ دادن ، حضرت دختر جناب مسلمُ بغل کرد ، مَحرم بود ، همسر مسلم بن عقیل خواهر ابی عبدالله ست اونایی که دختر دارن میدونن ، اگه یه دختر دیگه رو جلو دخترات بغل کنی دخترا حساس میشن ..
وقتی دختر مسلمُ نوازش میکرد رقیه هی نگاه میکرد .. چیشده؟! لذا لحظۀ آخر .. نشست تو بغل باباش ، بابا یادته دختر مسلمُ بغل کردی؟.. میخوای منو به کی بسپاری بابا ؟!.. کی بعد از تو منو بغل میکنه؟!.. بغلش نکردن ..
داد بزن شب اول یه جمله به جای اینکه بغلش کنن ریختن رو سرش بگو یا حسین

🌺 والسلام علی من اتبع الهدی 🌺

ــــــــــــــــــــــــــــ
📎پی نوشتها

۱.وسائل‏الشیعه ج ۱۳ص۵۰۳
۲.ثواب الأعمال، ص۲۰۸
۳.شیخ مفید، الأمالی، ۱۴۱۳ق، ص۳۳۸